Rechemări în masă la BMW din cauza unor neregularităţi sesizate la motoarele L6

Autor: Andrei Ştirbu 15 apr. 2014 Dosar & Analize
Rechemări în masă la BMW din cauza unor neregularităţi sesizate la motoarele L6

Motoarele vizate sunt doar cele cu şase cilindri în linie, de 3,0 litri, care folosesc benzină şi care dispun de tehnologiile VANOS şi Valvetronic. Având în vedere multiplele aplicaţii pe care motorul le-a avut, lista de modele rechemate este destul de amplă: Seria 1, Seria 3, Seria 5 / 5GT, X3, X5, X6 şi Z4 – fabricate în perioada 2009-2011 – vor fi chemate şi verificate.

Iniţial, investigaţia avea ca ţintă modelele destinate pieţei din China, însă BMW a extins ulterior cercetările pentru toate pieţele. 

Problema constă într-o prindere ineficientă a unităţii VANOS – există riscul ca şuruburile să se uzeze excesiv şi să ducă la o oscilaţie sau, în cazuri extreme, la desprinderea VANOS-ului. Computerul de bord ar semnala situaţia prin aprinderea martorului Check Engine în cazul apariţiei oscilaţiilor sau ajunge să pună motorul în Safe Mode dacă unitatea VANOS este compromisă. Ignorarea martorului de avarie poate duce la imposibilitatea pornirii motorului odată ce e oprit, la încetarea subită a funcţionării sau la avarii mai grave (implicit mai costisitoare).

Bloomberg vorbeşte despre o cifră totală de 489.000 de unităţi, însă ţinând cont de faptul că în acea perioadă s-au vândut, la nivel mondial, 2,5 milioane de unităţi, ne vine greu să credem că unul din cinci BMW-uri vândute a fost un şase-în-linie. Promitem să facem update-uri cu cifrele exacte imediat ce sunt confirmate de către producător.

În Europa Centrală şi de Est au fost comercializate 1.180 de astfel de unităţi (majoritatea în Austria), în România numărul de unităţi ridicându-se la doar câteva zeci. Oficialii BMW România au anunţat că toţi posesorii vor primi notificările de rigoare în perioada imediat următoare.

 

Sursa: BMW, Bloomberg, Business Magazin

 


Urmărește Promotor.ro pe Google News

Citește și...



Comentarii
Inchide